2016. április 14., csütörtök

2016. április 12-14. kedd - csütörtök


Negyedik kemoterápiás kezelés


A hacacárén begyűjtött pozitív energiákkal megtelve kezdtem meg a negyedik kemoterápiás kezelésemet. Másfél centis hajjal, talpig sminkben, vörös szájjal érkeztem meg a felvételi osztályra.
Az új fizimiskám mindenkinek tetszett és mondták, hogy ne is növesszem meg a hajamat a jövőben. Na de azért nekem a hosszú/hosszabb haj a haj.

Ugyanazt az ágyat kapom mit előző alkalommal, így nem kell azon gondolkodnom a wc-ről vissza menetbe, hogy melyik kórterembe kanyarodjak le. Ez gondot okoz sokszor, mert annyira beleég az emberbe az előző kórterem szám, hogy van, hogy össze-vissza kóválygunk. Múltkor egy pasi bejött a kórtermünkbe, és annyira koncentrált az infúziós állvány kerekeire, hogy nem nézett fel. Ráköszöntem, hogy jó estét, még mielőtt valamelyikünk mellé befeküdt volna az ágyba. Vannak vicces szituációk, és mi jó hangosan vihorászunk rajtuk.

Lincsi drágám mellé kerültem. Vele már a négy alkalomból harmadszorra vagyok együtt. Ez jó, mert nem kell megint mindent az elejéről elmesélni, hogy mi a baj, hanem mehet minden onnan, ahol az előzőekben abbahagytuk.

Mr. Dog - a méretes
méteres ajándék
Közben Enikő fotót küldött, arról a kicsinek éppen nem mondható kutyáról (100 centis) amelyet leendő keresztfiúnknak, Mártonnak rendeltünk az interneten. A fotelbe ültette bele és olyan hatalmas volt, hogy a fotel háttámlájából szinte semmit sem lehetett látni.
Szuper idézetet is kaptam Enikőtől: „Csak akkor add fel, ha bélyeg van rajta”. Rajtam nincs bélyeg, úgyhogy nem adom fel :)

Aztán ahogyan megyünk bele a délutánba, egyre jobban háborog a gyomrom, a szaglásom olyanná válik, mint egy kopónak. És a gáz az, hogy itt inkább szagok vannak, mint illatok. Illatot akkor érzünk, ha a nővérek a közelünkben vannak.
Lassan már megszokom ezt az érzést, de mégis valahogy mégsem. Nagy kettősség van bennem ezzel kapcsolatban. Tudom, hogy mi vár rám, de mégis az újdonság erejével hat rám, hogy a vesetál fölé hajlongok folyamatosan.
Enni nem tudok, inni igyekszem, de folyamatosan olyan száraznak érzem a szájüregemet, hogy tapad a nyelvem mindenhova. Iszom, megfordul bennem, és viszontlátom… kegyetlen egy körforgás…

Este aztán vénásan kaptam valami „csodaszert” amitől hirtelen rosszabb lett, majd mintha elvágták volna, és minden kitisztult. Ettől aztán végig tudtam aludni az éjszakát teljes nyugalomban. Reggel 5 óra után aztán megint a megszokott vizeletleadás, mert a vesefunkciót figyelemmel kísérik, hogy nem jelentkezik e valami mellékhatása a kezelésnek.

Folyamatos alhatnékom van, ez a legjobb, mert gyorsabban megy az idő, illetve akkor nincsenek ingereim.

Orsi is jött a férjével a kemóra. Orsi férje a falumban lakott „legény” korában, aztán beköltöztek a városba. Orsi is január végén-február elején kezdte a daganatosok vesszőfutását, mint amikor én is. Kicsit bandáztunk, és szeretett volna társulni a kórtermünkbe, de sajnos tele voltunk.

Lincsi mellett, egy igazi ízig –vérig mindent jól megmondok mielőtt gondolkoznék sorstársunk volt a szobatársunk. Folyamatosan mondta a magáét, amitől még jobban szédültem, émelyegtem és lassan eljött az a pillanat, amikor inkább az alvást választottam, így nem volt hallgatóság és elhalkult a kórtermünk.

Ida kolléganőm a napokban ünnepelte a névnapját, így felhívtam, hogy felköszöntsem. Idácska egy nagyon pozitív, kedves, segítőkész ember. Annyira, de annyira kedves mindenkivel, hogy nagy népszerűségnek örvend a körünkben. A csilingelő hangja annyira felvidított, hogy gondoltam bármi is jön, már fél lábon fekve is kibírom a negyedik kezelésemet, mit nekem csacsogó szobatárs.

Csütörtök reggelre szerencsére ismét jól és nyugodtan aludtam (őrület, hogy nekem csak aludnom kell a kezelések alatt). Ami azonban fura, hogy már 9 órakor ott állt az ágyam végében a következő beteg és csak azt tudta kérdezgetni, hogy mikor jár le a kezelésem, mert ő már szeretné az ágyamat. Mondtam neki, hogy még két órányi infúzió visszavan, és amíg nekem le nem folyik én fel nem tudok kelni, mert akkor aztán elszabadul belőlem a pokol.

Nagyon sok a beteg, főleg férfiak jöttek. Le a kalappal az onkológián dolgozókkal szemben, mert az a logisztika amit nap mint nap csinálnak, elég emberfeletti. Emellett pedig az, ahogyan velünk bánnak. Szeretettel, teljes odaadással fordulnak felénk, még akkor is, amikor kiállhatatlanok, gusztustalanok és türelmetlenek vagyunk.
11 órakor aztán az adagoló pumpa jelzett, hogy nincs több cseppszám, így jeleztem a nővérkéknek, hogy a szereléket minél előbb eltávolítsák belőlem.

Hazaérve anyu fincsi feketeszeder levessel várt. Lemostam a három nap minden emlékét magamról, majd a hideg leves felé vettem az irányt. Nagyon jól esett a még háborgó gyomromnak. A legnagyobb gyógyír ilyenkor valami hideg kaja, vagy ital.

Délután pihentem, majd még többször átírtam a hacacáréról szóló cikket, mert még új információk is kerültek a birtokomban, és nem szerettem volna senkit sem kihagyni belőle. Nemsokára megjelenik az április Milejszegi Krónika és a polgármesterrel lebeszéltem, hogy mellékletként megjelenhet e benne az irományom.  Nagyon hálás vagyok az egész falu (na és a környező települések lakóinak is) összefogásának, és minimum annyit megérdemelnek (és sokkal, de sokkal többet is), hogy köszönetet mondjak nekik.

Apu este jól befűtött, mert a kemoterápiás kezelés kezdése óta fagyos lettem. Ebben a jó kis melegben aztán nagyon gyorsan kezdtek leragadni a szemeim. Következik 11 nap pihenős, erősödős nap. És egy szuper szombat a következő hétvégén. Márton keresztelője.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése