2016. április 25., hétfő

2016. április 15 - 25. péntek – hétfő



Pihenés – Kiállítás - Keresztelő


Mama kendőjében
Barátnőm húgának kislánya szerint jobb vagyok, mint új koromban. Ezt a hacacárén jegyezte meg az anyukájának, aki a napokban írta ezt meg nekem a facebookon. Tuttika (Nórika) nagyon szabad szájú kiscsaj, szeptemberben kezdi az általános iskolát, és ami a szívén az a száján. Imádom nagyon (És Pancsi Téged is – Ő Nórika nővére). Ezen annyira jót nevettem, hogy akármikor belenézek a tükörbe, ez jut eszembe. Persze amit én most látok és amennyire „szép” voltam a rendezvényen az ég és föld. Na de ez vagyok én is.
Nagymamám kendőjét vettem elő és legtöbbször az van a fejemen. Még barátkozom azzal, hogy az ismerőseim előtt is levegyem a kendőt. Valahogy nem szeretném őket sokkolni. Szégyenérzet nincs bennem, hogy egyre ritkább a hajam, mert sajnos ez az énáltalam kapott kemóval együtt jár.

Kezelés utáni napon annyira jól éreztem magam, hogy beöltöztem, kendőt kötöttem és kimentem az udvarra. Apu talicskázta befelé a tűzifát. Gondoltam, akkor én segítem elrakni a helyén szépen sorban, addig ő meg tud pihenni. Mint két lassan járó lajhár tettük a dolgunkat. Nevetgéltünk, hogy egyikünk tehetetlenebb, mint a másikunk. Apu 69 éves lesz októberben, nemsokára hetvenkedik. De akkor is, ha ilyen állapotban is, de még sokáig tartsa meg nekünk a jó isten. Fél óra múlva aztán behúzták a kéziféket, elfáradtam és lepihentem az ágyikómban. Ennyi friss levegő és fizikai tunning épp elég is volt, közvetlen a kórházi kezelés után.

Szombaton meglátogatott Tibi, és még a jótékonysági bálon befolyt nekem szánt összeget hozta el. Beszélgettünk, említettem neki, hogy írok egy köszönő cikket a rendezvényről. És hogy az összeget is beleírom, hogy mennyi jött össze. Ebben nem értettünk egyet, mert ő azt mondta, nem írná bele, mert csak támadási felület ez nekem. Lehet, sőt biztos, hogy nagyon sokan irigyelték ezt a nagy összeget, amit az emberek nekem adományoztak. De persze gondolom, a hátterét, hogy mekkora betegséggel küzdök azt senki, de senki nem irigyli tőlem. Ez annyira jellemző. Na de ezzel nem foglalkozom, mert ez annak a gondja, aki ezzel foglalkozik.
Azonban én mégiscsak úgy döntöttem, hogy ha én is az adakozó oldalon lennék és láttam volna, hogy mekkora tömeget mozgatott meg a rendezvény, teljes joggal kíváncsi lennék arra, hogy mit sikerült összeadnunk.
Szóval belekerült a cikkbe, mint már olvashattátok is pár bejegyzéssel ezelőtt a Hacacáré margójára címmel.

A napokban még jöttek felém a negatív és pozitív élménybeszámolók és pletykák a jótékonysági rendezvénnyel kapcsolatban. Némelyiken annyira felhúztam magam, hogy mellkasi szorítás lett belőle. Folyamatosan azzal nyugtatgattam magamat, hogy többen vannak velem, mint nem. Nem is értem a gáncsoskodó embereket. Valószínű még nem élték meg a mélységeket. De már a daganatos betegség is a krónikus betegségek közé van sorolva (mint a diabétesz és pl. a szív-és érrendszeri problémák közé), úgyhogy ma nekem holnap neked….  És nem a bosszú vezérel, hogy ezt írom. Soha nem lehet tudni, hogy kiből mikor robban ki valami. Ez a derült égből villám, csak más… kategória.

Vasárnap a látogatók forgatagával telt el. Nagyon sokan voltak, de nagyon örültem mindegyiküknek.

Elkezdtem ricinus olajat kenni a hajamra, annak reményében, hogy ettől előbb kinő a hajam és olyan szuper állagú lesz, hogy kapásból megkeres valami modellügynökség hajmodellnek. Bár bevallom, ha valaki azt mondja, hogy a majomszartól nőne ki a hajam, azonnal felvenném a kapcsolatot Hanga Zoltánnal a budapesti állatkert szóvivőjével, hogy pár kilót küldjön valami jóképű futárfiúval a lakcímemre…. :)  Soha nem lehet tudni. Na de inkább maradok a ricinus olajnál. Amit meg remélek, hogy nem keverem össze az antioxidánsos cseppem üvegével, mert aztán akkor szapora perceknek nézhetnénk elé a zsákommal együtt.

A pihenős hetemen, szerdán a zalaegerszegi városi könyvtárban Milejszeg település mutatkozott be. A településen élő alkotók egy része mutatta meg tehetségét. Volt fotókiállítás, mandala, festmények, kötés, hímzés, horgolás, mézeskalács, búzából font díszek, görbe fabútorok és a milejszegi hidegen sajtolt olajok is bemutatkoztak.
Szerencsére a fizikai állapotom megengedte, hogy elmenjek. Bár fáradt voltam, de a hátsó sorban elálldogáltam, amikor aztán nem bírtam, leültem a kényelmes fotelok egyikébe a hírlapok közé.
Nagyon sok Milejszegről elköltözöttel találkoztam, mindegyikük szeretettel és pozitív gondolatokkal fordult felém. Jól tettem, hogy meglátogattam a kiállítást, mert feltöltődtem.
 
Pénteken Enikővel nekiálltunk Márton szombati keresztelőjére tortát sütni. Hát mire való két ilyen frankó keresztanya jelölt, ha nem arra, hogy saját készítésű tortát vigyen a keresztelő utáni megvendégelésre.
Fekete erdő tortát sütött Enikő, mert be kell vallanom, hogy én olyan sokat nem tettem hozzá a tortához, mint pár rózsát formáztam fondantból és a Márton feliratot készítettem el.
A torta nagyon szép, és szombaton ki is derült, hogy finom is volt.


A keresztelő szombaton délelőtt a milejszegi Assisi Szent Ferenc plébánia templomban volt. Szűk családi körben történt a keresztelés szentségének kiszolgáltatása. Márton egy cukorfalat, nagy türelemmel viselte azt, ami körülötte történt. Enikő volt, aki a keresztelő során végig fogta Mártont, én pedig besegítettem amiben kellett. Kimondottan csak azért mert bár nem nehéz a kisfickó, de sokáig tartani nekem még nem megy.

Az atya nagyon szép szertartást tartott. Nekem már a szertartás előtt csak az kattogott az agyamban, hogy Úristen! Add meg azt, hogy ennek a csöpp gyermeknek legalább az érettségiét megéljem. Tudom nagy kérés, de mégis. Ne kelljen neki kis korában elveszíteni az egyik „hibbant” keresztanyját. De a szertartás alatt az atya szavaira koncentrálva elhessegettem ezt a gondolatot. De be kell vallanom, hogy nem sok mentette, hogy végig nem bőgtem azt a fél órát, míg Márton Isten gyermeke nem lett. A mosolyommal persze igyekeztem leplezni az érzéseimet.

A szertartás után a szomszéd település vendéglője felé vettük az irányt, ahol már ínycsiklandozó illatok vártak bennünket. Enikővel persze a keresztelő után ugrattuk a családot, hogy akkor mi elmegyünk egy utánfutóért, mert az ajándék olyan nagy, hogy csak azon szállítható, így nagy volt a meglepetés, amikor megérkeztünk.
Enikő vitte a hatalmasra sikerült tortát, és én a könnyebb ám nagyobb Kutyulit, illetve e többi gyereknek szánt apróbb ajándékokat is.

Az asztali áldás után megettük a nagyon finom ebédet, majd a süteményeket és tortákat is megkóstoltuk. Közben a gyerekek olyan sebességen pörögtek, hogy a hurrikán hozzájuk képest kis tengeri szellőnek tűnt.
Márton bátyja Áron és az ő első unokatestvére Ármin között egy hónapnyi különbség van. Áron a fiatalabb. Márton és Ármin húga, Zselyke között ugyancsak egy hónap különbség van, csak itt Márton egy hónappal „idősebb”. Annyira édesek így négyen, és nagyon-nagyon szép gyerekek. Öröm volt őket nézni és hallgatni. A kicsit aludtak vagy ámulattal nézték a nagyokat, akik felvonultatták az összes birtokukban lévő éneket és táncot. Persze Ármin a nézését meg a járását című népszerű nótával mindenkit levett a lábáról.

Menet közben nekem egyszer haza kellett ugranom egy egészségügyi beavatkozásra, de szinte alig vette észre valaki, hogy angolosan leléptem, majd visszaérkeztem.

Délután 5 óra körül asztalt bontottunk és hazafelé vettük Enikővel az irányt. Én voltam a sofőr, hogy a nagy ünnepre való tekintettel legalább az egyik keresztszülő tudjon valami nagyoknak való 52%-os gyümölcslével koccintani.

Volt, aki megkérdezte már tőlem pár nappal ezelőtt, hogy én vezethetek??? Nem értettem a kérdést. A kezeim elérik a kormányt, a lábaim a pedálokat, az eszem nem ment el, látni is látok. Szóval nem értem, hogy attól, hogy valaki daganatos beteg, miért ne vezethetne (oké, vannak kivételek). Na persze azért lelkileg nekem is el kellett oda érnem, hogy 100%-ban a forgalomra tudjak koncentrálni. Lehet, hogy sok idő, de nekem ehhez ennyi időre volt szükségem, hogy újra a vezető ülésbe üljek.

Vasárnap pihenéssel telt. Hétfő reggel 9 órakor vérvétel a központi laborban, utána otthon pakolás a bőröndbe. Bár ez nagy feladatot nem ad, mert az onkológiáról hazaérkezve a ruhák mennek mosásra, szárítás és vasalás után vissza. Kidolgoztam azt a rendszert, hogy egy A4-es papírra felírom, hogy mik azok, amik kellenek a kórházban. Azok mellé mindig írom a kezelés számát, amik már bekerültek a bőröndbe. Így tuti, hogy semmi nem marad ki. Tisztasági csomagban kórházas fogkefe, így abból sem kell ki és visszatennem semmit. Ugyanúgy, mint a gyógyszeres táskába, amiben a fülhallgatótól elkezdve körömvirágkenőcs és mindenféle apróság van. És ami még nagyon jó és hasznos dolog az a T elosztó a konnektorba. Hiába van kettő konnektor az ágy feletti lámpán, az adagoló pumpa akkumulátorának többféle a vége. Van, amelyik akkora, hogy mellette a másik lyukba már a telefon töltő sem fér be. Szóval ez állandó szereplője a csomagomnak.

Ezen a pihenős – erősödős héten egyre többször találkoztam El camino-val. Egyre több blogot olvastam, képeket nézegettem. És egy hang azt mondja bennem, miután meggyógyultam végigjárom. Ezzel az élménnyel aludtam el hétfő este.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése