2016. március 30., szerda

2016. március 25 - 30. péntek – szerda


A kemoterápiát követő napon elég jó kedvvel és jó fizikai állapotban ébredtem. Anyuék kinn dolgoztak az udvaron, gondoltam én a házban teszek rendet. Elmosogattam, és mivel nagyon fázott a kezem, nagyon jó ötletnek bizonyult, és hasznos is volt. Kezem felmelegedett, edények megtisztultak.

Ami a legnagyobb pozitívum, hogy március 31-én, csütörtökön kell mennem CT-re Keszthelyre. Ez azért is jó, mert a CT lelet nem lesz kész április 5-re, (előző kezeléshez számított két hét, a kezelés üteme) így a következő kezelésre április 12-én, kedden kell mennem. És mi ebben a pozitívum? Hogy április 9-én a részemre szervezett jótékonysági rendezvényre – hacacáréra – el tudok menni.

Bár még mindig barátkozom sok mindennel, de Kati, Enikő, Edina és Pálma mindig azt mondják, hogy hagyjam magam, előbb szabadulok. Cukik, támogatnak nagyon ebben is lelkileg. Kell is, mert sajnos egyre több negatívumot hallok a rendezvénnyel kapcsolatban, és minden- de minden eljutott hozzám, még akkor is, ha a szervező lányok semmit sem akartak és nem is mondtak el. De amikor én elmondtam nekik, hogy miket hallok, akkor ők is őszinték voltak velem szemben és elmondták, hogy ők mit hallottak vissza.

Volt pár dolog, amit nagyon a szívemre vettem és nehezen tudtam megemészteni. Az első, hogy a faluban sokan azt mondják, hogy inkább nekem személyesen adják oda, amit szeretnének, és nem viszik el a hacacáréra, mert onnan úgysem jutna el hozzám. Ezt a feltételezést nem is értettem, mert a barátaim nem azért szerveztek nekem rendezvényt, hogy lenyúlják a pénzt, hanem hogy támogassanak. Ez borzasztó rosszul esett. És mivel őszinték vagyunk egymáshoz, elmondtam nekik és ezen aztán ők is teljesen elképedtek, hogy vannak emberek, akik ezt feltételezik.

A másik, hogy a zumbás csoportom is, ahova jártam (és majd járni is fogok) fellépnek a rendezvényen. De mivel volt, aki hallotta a buszon, hogy én nem is akarom ezt az egészet, elgondolkodott azon, hogy akkor fellépjen e vagy ne. Na ezen aztán a csoporton belül feszültségek keletkeztek. Rossz érzés volt, hogy  a csoport miattam bomlott meg. Remélem hamar visszarázódnak a megszokott kerékvágásba.

Szerettem volna a rendezvényt, mert nagyon jó kezdeményezés, és kell is a kultúra az embereknek, főleg falu helyen, mert sokan nem mennek el a városba moziba, színházba, kiállításokra, hogy egy kis kikapcsolódás, netán kultúra elérjen hozzájuk. Így az, hogy helybe van hozva egy színvonalas rendezvény mindenképpen becsülendő. És tudom, hogy szükségük van rá az embereknek, mert 7,5 évig dolgoztam a falumban, mint teleházvezető, könyvtáros, rendezvényszervező. Tudom, hogy milyen igényeik vannak az embereknek.

Aztán jöttek még a miért pont nekem? Csak, mert ennyire jó fej és gondoskodó barátaim vannak. Ők eddig is nagyon sok mindenben támogattak, mind anyagilag, mind lelkileg, kaptam tőlük nagyon sok minden mást is, hogy könnyebben teljenek a napjaim, és ne aggódjak folyamatosan amiatt, hogy mit és hogyan és miből fogok megvenni, beszerezni.
A rendezvény ismét csak elvett tőlük, hisz nem csak időbe tellett nekik mindent megszervezni, de a családi kasszájukat is rendesen leterhelték azzal, hogy minden rendben és szép legyen a rendezvény napján.

A másik. Hogy nézhetek ki „ilyen jól” ha beteg vagyok? Miért? Hogy kéne kinéznem? Attól még, hogy tumorok vannak bennem, nem muszáj elhagynom magam. Persze ilyenkor nem a külsőségek a legfontosabbak, de igen is fontos, hogy ha belenézek a tükörbe ne egy beteg ember nézzen velem szembe, mert az még jobban lehúzza a lelki állapotom. Sokkal jobb a lelkemnek, ha kifestem a szemeimet, megrajzolom az egyre világosodó szemöldökeimet, és kicsit rendbe szedem a már elég nagy számban hulló hajamat.
A hajammal kapcsolatban megfogalmaztam és a jó isten felé is elrebegtem azt a kérésemet, hogy legalább a hacacáréig hagyja meg, ne kelljen akkor még parókában pompáznom. Nem mintha nem lenne szuper a paróka, de valahogy kicsit még idegennek éreztem magamon.

Betti és a névnapi virágaim
A hétvégén és hétfőn húsvét. Húsvét vasárnap egy jót sétáltunk anyuval a faluban, még ibolyát is szedtem az árkok partjain. Jó levegő, tavaszi napsütés, mi kell más az immunrendszernek? Húsvét hétfő délután két óra körül felkerekedtünk, és Pusztamagyaród felé vettük az irányt, hogy Iza keresztlányomnak elvigyem a húsvéti ajándékait. Szuper kis délutánt sikerült eltöltenünk a családdal. Fizikailag meglepően nagyon jól éreztem magamat.
Így aztán elég sokáig elvoltunk. Iza eszméletlen kiscsaj, hihetetlen felfogással és nagy szájjal. Persze legjobban a nyári invitálásomnak örült a legjobban. Megbeszéltük vele, hogy rugalmasak leszünk mind a ketten, és a kezelésemet figyelembe véve oldjuk meg a jövetelét hozzánk. 

A Húsvét utáni napon  Edinától kaptam egy fotót, melyen Betti volt náthásan és egy csokor virág, amit a névnapomra vitt a hivatalba. Úgy gondolta, hogy Edina jön hozzám este, és elküldeti vele nekem, pont azért hogy ne fertőzzön meg engem. De az nem az a nap volt, így mondtam a csajoknak, hogy tegyék a virágot vázába, és pompázzon mindenkinek a pulton, és ha már én nem tudok benne gyönyörködni, akkor tegyék meg ők. Remélem, hogy olyan örömöt okozott a látványa mindenkinek, mint nekem, amikor a fotón megláttam.

A jobb oldalam és a vállam nagyon sokat fájt. Ez amiatt van, mert a sztóma miatt a bal oldalamon nem szeretnék aludni, meg mondták is a sebészeten, hogy azt inkább hanyagoljam. Háton sem tudok folyamatosan feküdni, mert a porckorong sérvem azt nem szerei, így marad a jobb oldal. Most ennek ihatom a levét. Kenegetem mindenféle hókuszpókusz szerekkel, de estére újra erősebb benn a fájdalom. Tornásztatom is, mert félek, hogy az izmok lekötnek.

Enikő mindeközben elkészítette a hacacáré és az azt követő bál plakátjait is. Mindkettő nagyon tetszetős lett. Szóval, most már tuti, hogy lesz, és nem is olyan sokára. Gyorsan megy az idő. Úgy gondoltam, hogy erre az időre már megbarátkozom ezzel az egésszel és hagyom magam az eseményekkel sodródni. Tanulom, és tanítják is a csajok.
A Hacacáréval kapcsolatban aztán addig kötöttem az ebet a karóhoz, hogy a csajok olyan óvintézkedésekbe kezdtek, hogy az hihetetlen. Minden hivatalos szervet megkerestek, hogy nehogy probléma legyen a rendezvény bármely pontján is.
Képbe jött a rendőrség, tűzoltóság, jegyzőség, NAV és a NÉBIH is. Szóval tényleg le a kalappal a csajok előtt, hogy ennyire körültekintőek.

Harmincadikán este eztán igyekeztem az ágyamba minél előbb, mert másnap indultunk Keszthelyre CT-re. Szerencsére Enikő is mentesíteni tudta magát erre a napra, így négyen készültünk a Balaton parti „kiruccanásra”. Anyu, Apu, Enikő és én. 


Hacacáré meghívó
Bál meghívó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése