2016. február 10., szerda

2016. február 10. szerda


Jókedvvel ébredtem reggel, az 5 órás nővéri jó reggeltre, mert láztalan éjszakán voltam túl. A nővérkéket megkérdeztem, hogy lehetne e, hogy az utolsó antibiotikumos infúziót előbb bekössék, mint 8 óra, mert utána a szervezetem még igényel 1 órás fekvést, amire kicsit a hatása alól ki tudok jönni és lábra tudok állni. Mondták hogy mindenképpen. Azért is gondoltam, mert ha mehetek ma haza – már pedig mehetek, mert annak a feltételnek, hogy ha nem lesz lázam eleget tettem – akkor ha lefolyik az infúzió 7 óráig, akkor 8-ra ismét „embernek” érzem magam. Akkor meg jöhet a varratszedés, híd kiszedése a sztóma alól, zárójelentés és hazamenetel.

Így is történt, infúzió már a reggeli vizitre lefolyt, így amikor közölték velem, hogy mehetek haza, esküszöm, hogy ha nem lett volna fülem, körbevigyorogtam volna a fejemet. Ennyire boldognak rég éreztem magamat.
Na de…. megint egy de. Mi lesz, ha otthon valami olyasmivel kell szembesülnöm, amit nem tudok kezelni? Mileszhaaaaaaaaa??? Ezt nagyon gyorsan félre is söpörtem, mert rájöttem, hogy nem stresszelünk előre olyan dolgokra rá, ami még csak a kapuban sincs.

Az események pörögtek körülöttem. Kérdezték, hogy igénylek e otthoni háziápolást. Ez azt jelenti, hogy egy alapítvány ápolója fog minden nap az otthonomban felkeresni és az első időszakban mankóként fog mellettem lenni, hogy egyedül el tudjam látni a sztómával kapcsolatos teendőket. Meg akartam minél előbb tanulni a gyakorlatban, mert elméletben már megkaptam saját magamtól is az ötös osztályzatot rá. Mondták, hogy érdemes, ezért kértem. Ez anyagilag nem került semmibe, a TB támogatta.

A reggeli időjárás is elég érdekesen alakult. Elkezdett esni a hó. Hófehér minden. És ahogy esett, olvadt is, elég latyakos lett a helyzet az utcákon. De még ez sem vette el a kedvemet attól, hogy nagyon-nagyon kifelé állt a szekerem rúdja a Hotel Hospital-ból.

Aztán elérkezett az idő, amikor megjött a kötözős nővér, a sztómás nővér és a sebészem. Zsák le, távtartó ki, varratok ki, új zsák fel. Elláttak még információkkal. Sok szerencsét, és sikeres gyógyulást kívántak. A zárójelentés is megérkezett. Egy példány nekem, egy általam aláírt a kórháznak. Igazolás, melyet a munkahely felé kell leadni. Receptek.

Ennyi mindenbe aztán jól megéheztem, mert előtte este nem kívántam a vacsorát, meg nem is voltam éhes, hisz fincsi szalagos fánkot ettem egy kis lekvárral délután négy órakor. Na persze a diétás nővér engedélyével, nem friss meleg fánkot. Azt mondta, egyszer van egy évben húshagyó kedd, akkor egy fánkot engedélyez. És bevallom nagyon jól is esett.
Pont mikor már annyira korgott a gyomrom, meghozták a reggelit is, mondták, anélkül ne menjek haza, az még benne van az „árban”. A korpás kifli és a tea ennyire még nem esett jól a műtét óta. A nagy falás alatt megérkeztek anyuék is, de mondták, hogy reggelizzünk nyugodtan, kinn megvárnak a társalgóban.

Aztán olyan történt, amit az elmúlt 17 nap alatt még nem láttam. 11 betegtárs volt mellettem, de az, hogy egyikükhöz is bejött volna még egyszer elbúcsúzni az orvosa, nem tapasztaltam.
Hozzám bejött a doktor úr. Megérdeklődte, hogy minden dokumentációt és receptet megkaptam e. Örült, hogy megismert, és én is hogy őt megismertem. Na persze kellemesebb lett volna, ha nem itt és nem így. Majd biztosított róla, hogy nagyon erős vagyok és minden rendben lesz, bírni fogom a kezeléseket. Megbeszéltük még egyszer, hogy február 16-án kedden reggel a pózvai onkológián kell jelentkeznem a további teendőkért, és valószínű, hogy már kezelést is kapok. Nagy kézszorítás. Persze én még poénosan benyögtem, hogy akkor még idén két randi? Na persze szigorúan a műtőbe.

Felvettem a kabátomat, elbúcsúztam a betegtársaktól, majd a nővérektől is, hogy ennyi ideig elviseltek. Főnővérrel nagy összeölelkezés, puszi-puszi. Nagyon megkedveltem őket, persze volt, aki barátságtalanabb volt, de nem vagyunk egyformák. Én igyekeztem mindenki felé barátságos lenni.

Kinn minden csupa-csupa latyak volt, vízátfolyások egy csomó helyen. Anyuval elmentünk a gyógyászati segédeszköz boltba, kiváltottam a sztómazsákokat és a pasztákat. Apu eközben becuccolt mindent az autó csomagtartójába. Szegény, mint egy málhás szamár, úgy indult neki a parkolónak. Hazafelé még egy patikába is beugrottunk, ahol a recepteket kiváltottuk.

A hazafelé út annyira furcsa és idegen volt. Mintha évekig nem jártam volna Zalaegerszeg és Milejszeg között. A könnyeim patakokban folytak végig az arcomon, megszólalni nem tudtam, csak ittam be a látványt, azt, ami eddig annyira természetes volt. Most hogy hazajöttömre hófehérbe öltözött a táj, nagyon ünnepélyesnek tűnt gyönyörű szép kis falum.

Tódor kutyám (fehér puli) olyan kitörő örömmel fogadott a kapuban, hogy alig tudtam a járdán, az ajtó felé haladni. Ugrált, vakkangatott, és mosolygott. Esküszöm, hogy mosolygott, a nagy fekete gomb szemei is mosolyogtak.
A házban aztán megint az idegen érzés. Mintha nem is az otthonom lett volna, újra fel kellett térképezni mindent, hogy minden ott van e ahol volt, mielőtt január 25-én reggel elindultunk a belgyógyászatra.

A hivatal, ahol minden héten szerdán a háziorvos rendel, a házunkkal szemben van. Mivel még rendelési időben hazaértünk, gondoltam gyorsan lejelentkezem a háziorvosnál. Maszk fel, papírok kézbe. A váróban még sokan voltak. Kati is ott volt vele akkora örömködésbe és ölelkezésbe fogtunk, hogy csak na. Volt, aki csak a jaj Istenemet szajkózta egyfolytában, és volt olyan is aki csak csendben elmorzsolta a könnyeit a szeme sarkában. Láttam és hallottam mindent.
Előre engedtek, hogy menjek be minél előbb a rendelőbe. Doktor úr és Ella nagyon meglepődtek, örültek neki, hogy hazajöttem és hogy jókedvű vagyok. Megbeszéltük, hogy mivel van még előző évi szabadságom, azokat és a január februárra időarányosan megjárókat venném ki, és majd utána szeretném magamat táppénzre vetetni.

Volt olyan gondolat a fejemben, hogy majd két kemoterápiás kezelés között bejárok dolgozni. Aztán a sebészeten, amikor már láztalan voltam, de az antibiotikumos infúzió miatt még ott töltöttem 5 napot, elgondolkodtam.
Elgondolkodtam azon, hogy az a hely ahol dolgozom, és a stressz ami ott ér minket, kell e egy gyógyuló szervezetnek. Vagy azt szeretném, hogy még rosszabb legyen a helyzetem, még jobban töltsem a poharat meg, amiről most 17 nap alatt valamennyit sikerült kilöttyinteni? Nem kellenek bele a cseppek, amivel ismét megtelítődjön. Teljes fizikai valómmal, testestül, lelkestül, szőröstül (már ameddig lesz) és bőröstül azon szeretnék lenni, hogy 100 %-ban a gyógyulásra koncentráljak. Nem kell most semmi olyan, ami visszaránt. Nem. Ez az én döntésem, a testem és a lelkem ezt igényli. Én, pedig most nagyon figyelek rá, sokkal jobban mint eddig.

A nap további részében aztán fürdés, teljes fertőtlenítés, finom házi ebéd, persze a diétának megfelelően. Majd egy óra után lepihentem az ágyamba és nekiálltam barátkozni a laptopommal. Mint aki még életében nem látott gépet. Nálam az, hogy 17 napig nem érintek klaviatúrát eszméletlen nagy dolog. Nem vagyok függő, de szeretem a kicsikét. Szeretek rajt filmeket nézni, zenéket hallgatni, közösségi életet élni, érdekes oldalakat felfedezni, blogokat olvasni, passziánszozni, és kijutós játékokat játszani. Na bumm. Ez van, igen, játszom is rajt. Imádok egy bezárt helyiségből, házból vagy akárhonnan kijutni.
Szóval barátkoztunk én és a lapitopim. Esetlenek voltak az ujjaim, kerestem a betűket.
Na és a tévé. Megértem ismét felfedezni. Gondoltam ők lesznek úgyis a barátaim, a fő támaszaim a gyógyulás alatt. Bocsánatot kértem tőlük, hogy elhanyagoltam őket. De szerencsére nem haragtartóak, tették a dolgukat, szórakoztattak.

A nap folyamán voltak már látogatóim is, akik azt hitték, már régóta itthon vagyok. Persze ez nem csoda, hiszen állandóan mondták, hogy ekkor és ekkor jöhetek haza, az infó meg ment kifelé. Én sem tudtam követni, hogy mikor jöhetek haza, nem hogy más.

Telefonon lebeszéltem Timivel, hogy levágja a hajamat, mert valahogy a hátközépig érő hajam annyira tönkre ment a két és fél hét fejtetőre szorosan felgumizástól, hogy hihetetlen. Hétfőn birkanyírás.
  
De a legfontosabb a napban, hogy itthon lehetek.

Otthon, édes otthon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése