2016. február 3., szerda

2016. február 3. szerda

A mai reggelen elég vegyes érzelmekkel ébredtem fel. Biopszia. Mintavétel a tumorból.
A vastagbél tükrözés folyamán ebből nem éreztem semmit sem, de valahogy most úgy érzem, hogy fájdalommentességből, ez nem az én napom lesz.
A reggeli vizitnél közölte az orvosom, hogy akkor kapok egy beöntést az alsó, leválasztott bélszakaszba, majd utána a sebészeti szakrendelésre fognak átvinni. Ismét kerekesszék, és betegtologató.
A vizit után jött az egyik fiatal nővér, hogy elvégezné a beöntést. Azonban az egyik betegtársam épp tusolt a fürdőben. Így a folyosó végén lévő üres kórterem fürdőjébe mentünk. A nővérke elvégezte a dolgát, majd én is az enyémet.
Aztán visszabattyogtam a kórterembe, de ott már várt a kerekesszék. Így a hálóingen, zoknin, papucson, köntösön és takarón kívül már nem volt más lehetőségem, hogy magamra kapjak valamit.
Még gyorsan a telefont a zsebembe tettem, gondoltam, hátha szükségem lesz rá.
Mindenféle menekülő útvonalon megérkeztünk a sebészet járóbeteg részlegére. Az utolsó ajtó előtt hagyott az alkalmi utaztató partnerem. A sebészet folyosóján én még annyi beteget, ami akkor volt, soha nem láttam. Észrevettem ismerős arcokat is, de elfordították a fejüket. Bár én sem kerestem senkivel sem a szemkontaktust. Pőrének és elesettnek éreztem magam.
A betegkísérő bevitte a beutalómat az asszisztenshez. Majd kiszólt, hogy ne üldögéljek kinn egyedül a székben, menjek be a vizsgálóba. A betegkísérő közben visszament a sebészetre, egy újabb beteget kísért az útjára. Mondta, hogy várjam meg, majd jön értem. Mégis? Hova mentem volna én azzal a székkel egyedül? Egy akkora monstrum volt, hogy meg sem tudtam volna mozdítani az éppen aktuális erőmmel.
A rendelőben beszélgettünk az asszisztenssel, majd nemsokára megjött a sebészem.
Valahogy a vizsgáló asztal a proktológián nem nyújtott túl barátságos és kényelmes látszatot. Levetettem a köntösömet és az asztalra kellett feltérdelni. Könyököt minél közelebb a térdhez tenni. Ezt a kiszolgáltatott testhelyzetet. És akkor még nem is gondoltam, hogy pillanatok alatt ez az érzés el fog múlni, mert egy másfajta érzés borítja el a testemet.
Menet közben éreztem, hogy kezd a testhőm feljebb kúszni, izzadtam, mint egy ló. Majd a doktor úr mondta, hogy megkezdi a mintavételt. Elég kellemetlen, sőt mondhatni túlságosan is borzalmas volt. Több mintát is vételezett. Amíg tartott a biopszia, a könnyeim és az izzadságom csak úgy csöpögött a nejlonnal borított vizsgálóasztalra. Számomra óráknak tartott a vizsgálat, azt hittem soha, de soha nem ér véget. Annyi erőm sem maradt, hogy lekászálódjak a vizsgálóasztalról. Úgy segítettek le közös erővel. Majd a székre ültettek. Az asszisztens kérdezte, hogy ki tudok e menni, beleülni a kerekes székbe, de csak tekerni tudtam a fejemet, hogy nem. Még mindig patakokban folytak a könnyeim. Abban a pillanatban nem éreztem azt, hogy nagyon „bírnám” a megkedvelt orvosomat. Na persze tudom, ő csak a munkáját végezte, és valószínű, hogy másnak sem egy leányálom egy ilyen vizsgálat. De valahogy a láz és a kiszolgáltatottság a lelkemnek nem engedte, hogy megnyugodjon.
Az asszisztens ki szeretett volna menni a kerekes székért, de az orvosom mondta neki, hogy mégis ő a férfi majd ő betolja. Átsegítettek a kocsiba, a lábaimat feltették a lábtámaszra és még be is takargatott az orvosom. Nagyon kedves volt, mert még a folyosóra is kitolt. Kétszer kérdezte meg, hogy ahol leállította velem a kocsit, megfelel e nekem. Bólogattam csak, hogy jó lesz és biztatott, hogy biztosan siet a kísérőm vissza értem.
Közel fél órát vártam a folyosón a sajnálkozó tekintetek között. Annyira megalázó dolog, hogy szerencsétlenül ott vagy hagyva egy folyosón, az influenza járvány idején, köhögő tüsszögő emberek között, én, aki a lázzal harcolok most, hogy minél előbb elhagyjon, és hazamehessek.
Mindeközben szerencsémre a messenger jó szolgálatot tett. Kapaszkodtam Edina és Joli szavaiba, és fel sem néztem a telefonból. Észre sem vettem, amikor a betegtologató megérkezett, csak amikor megmozdult alattam a kocsi, hogy akkor megyünk vissza a sebészetre. Fél 10-re vissza is értem. Hajrá, éljen. Be a paplan alá minél előbb, be a biztonságba, ahol a sebeimet tudtam nyalogatni.

Reggelig már 3 antibiotikumon voltam túl, amit infúzióban kaptam. A vénáim egyre jobban adták meg magukat. Szörnyen néztem ki a kék és lila foltokkal, melyek aztán átváltottak zöldbe majd sárgába. Volt véraláfutásom is. Estére várt egy újabb adag. Ha láztalan leszek reggelig, akkor gyógyszeres formában befejezhetem a kúrát az otthonomban. Egy kis fény a mai napban.

Ezen a napon éreztem eddig magamat a legjobban megtörve, a tükörbe belenézve egy csapzott, beteg embert láttam. Most vettem észre magamon, hogy a felsőtestem hozzáfogyott az alsóhoz. Előkerültek a vállcsontjaim. Fájt a csípőlapátom, ahogy a jobb oldalamon feküdtem az elmúlt napokban.

Délben aztán az elmúlt napokban megszokott érzés uralkodott el rajtam. Égtek a szemeim, rázott a hideg, majd megfagytam a közel 26 fokos kórteremben. Mivel már kiadtak az ápolók egy lázmérőt saját használatra, hogy tudjam mi a helyzet, ismét lázat mértem. Nem csalatkoztam ismét a megérzésemben. Vizelet mintát is kellett adnom. Most már aztán tényleg mindent megnéznek. Azonban ha minden negatív, azt mondták, lehet, hogy a tumortól van a láz. Miért is ne? Egyre jobban leeresztek. Most már a béka segge alatti tavirózsalevél alatt vagyok.
 
Nap folyamán végig a lányok (Enikő, Edina, Pálmi) tartották bennem a lelket. Imrus is hív a nagy Európa valamelyik autópályájáról, szép zöld kamionjából.

Közben Rozsé atya is keres telefonon. Valahogy ő folyamatosan megérzi, mikor van szüksége a lelkemnek egy hatalmas adag támogatásra. Mondta, hogy az interneten megnézett egy sztóma műtét videót, és én egy hős vagyok, nehogy már a láz kibabráljon velem. Hihetetlen, valahogy egy kicsit lenyugodtam. Tudom igaza van, mindig igaza van.

Pálmi délután be is futott hozzám, mindenféle csodaszerrel. Zavarban jöttem, mint egy elsőrandis kislány.
Menet közben akkora herpesz jött a felső ajkam szélének egészére, mint egy nagy botanikus kert. Kirügyeztem. Feszít, fáj, viszket.
Egyre reménytelenebb képet festek. Ismét durván magam alá kerülök. Bosszúság van bennem, hogy miért nem mehetek haza? Legfőképp a testemre, hogy nem úgy működik, ahogy én azt szeretném, és ahogy én az agyamba diktálom a nagy tervet a gyógyulásomra.
Minden porcikám bevette már a kórház szagot, folyamatosan büdösnek érzem magam.
Csak ebből másszak ki.
A szobatársak vígasztalnak, hogy ne csüggedjek, egy láz nem győzhet le. Nagyobb harcot vívok most. A műtét utáni pillanatokat kisujjból kiráztam. Nem adhatom fel most. Annyira, de annyira jó betegtársak, Istenhívők, így egy nyelven és egy érzéssel vagyunk a kórteremben.

Délután azt az információt kaptam, ha az éjszaka és másnap nem lesz lázam, akkor pénteken eltávozhatok a Hospital Hotelből. Viccesen már ennyi éjszaka után csak így emlegetem a kórházat.
Kínomban már viccelődöm, hülyeségeket beszélek, hogy az agyamat tereljem.

Ma Józsi és Rozika is meglátogattak, mennek vissza dolgozni, most sokáig nem látom őket, de tudom, hogy folyamatosan fogjuk a kapcsolatot tartani. Egy nagy táska mindenséget hagynak az ágyam mellett.

Valahogy a lelkemet kell treníroznom, hogy meg kell tanulnom elfogadni dolgokat. Soha életemben nem azt lestem, hogy esetleg másokat kihasználva kapjak dolgokat. És az, hogy most a sok önzetlen embertől, annyi de annyi mindent kapok. Emiatt is folyamatosan küzdök a könnyeimmel. Edina kiadja ezt házi feladatnak, mert ezt a leckét meg kell tanulnom, tanulni elfogadni, nem mindig adni.

A mai napon annyiszor elolvastam a Szent Pál Szeretethimnuszát, hogy megfogalmazódott bennem, hogy ebből fogok idézetet varratni magamra, miután meggyógyulok. Csak még ki kell választanom. Edina ezt a részt is megtalálta, „…hitemmel elmozdíthatom a hegyeket…”

Enikővel aztán este 9 után már arról csevegünk, hogy a pénteki macskurabálba (ez a neve nálunk a húshagyó keddi mulatságnak) lesz e protekcióm az első hely elnyerésére, ha elmegyek és beöltözök kórházi betegnek koszos hajjal, hálóingben, infúziós állvánnyal és tele sztómazsákkal. Biztosított róla, van az a pénz. 

Közben eszembe jutott Csabi kollégám kérdése is. Most ha valaki a seggemre akar csapni, akkor azt hol tegye? A válaszomtól azt hiszem, akik ismernek nem fognak meglepődni. Hátul, de szellenteni elől fogok…. De hiányoznak a poénjai, meg a beszólásai.

A mai napot végigpörgetve ismét az érzelmek hullámvasútvonalán utaztam. Voltam benne nagyon mélyen, aztán a kezemet fogva rángattak ki a posványból amiben tapicskoltam.
A nap végére már viccelődni is tudtam.

A kórterem létszáma 5 fő, telt ház. Mindenki szuszog, van aki horkol, nekem meg nem jön álom a szememre (aha tudom mi jön ezután… mi juthatna ilyenkor az eszembe…). Imádkozom, hálát adok, kérek, beszélgetek a jó Istennel. Mert tudom, hogy velem van, nagyon közel hozzám, és kitüntetett figyelemmel irányítgatja a sorsomat, hogy a gyógyulás útjára terelgesse a gondolataimat és a lelkemet, majd ezeken keresztül a testemet is.

ÁMEN! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése