2016. február 2., kedd

2016. február 2. kedd


A reggeli vizit alkalmával kiderül, hogy a mai napon nem mehetek haza. A délelőtti órákban ultrahang és röntgen vizsgálatokat írtak elő.

Mialatt a vizsgálatokra vártam, megérkezett Andi, akit a főnővér kért meg, hogy a sztómával való kételyeimre válaszokat adjon. Kérdeznem sem kellett, mert elmondta, hogy neki milyen érzés volt ugyanaz, mint amin én most keresztül megyek. De nyugodjak meg, a szervezetemnek meg kell szokni, hogy most a végtermék előbb eltávozik és máshogy működnek a dolgok. Majd megtanulom, hogy ezzel is lehet együtt élni, és kell is.
Kicsit könnyebb lett a lelkem, mert mégis más olyantól hallani tanácsokat, aki ugyancsak sztómával él, mint azoktól akik tanultak róla.

A sztómás nővér a tegnapi nap látogatott meg először, ugyanis a zsák cserét, amíg a kórházban vagyok, ő fogja elvégezni. Minden reggel jön, megnézi, hogy aktuális e a csere, vagy maradhat e még egy napot. Folyamatosan mondja, hogy mit csinál, hogy rögzüljenek az én fejemben is.

Majd a reggeli viziten elhangzottaknak megfelelően elvittek kerekes székben ultrahangra és röntgenre, hogy a lázas állapotnak utána nézzenek, mitől van. Az ultrahang szerencsére negatív, tehát nem a műtét és a seb miatt van. A röntgenfelvétel is negatív lett, tehát nem tüdőgyulladás. Tovább keresgélnek.
Az utrahangos orvos mondta, ha lehet, küldessem magamat haza, mert nem fogok meggyógyulni a kórházban, és még ki tudja, miket szedek össze.

Enikő szerint azért nem engednek haza, mert túl sokat szórakoztattam az osztályon dolgozókat és megszerettek. Vicces egy lány ez az Enikő…. : )

Délután a sebészem keresett meg, mert kiderült, hogy a vastagbéltükrözés alkalmával levett szövetminta kicsi volt, így nem tudnak 100%-os eredmény adni. De rosszindulatú a daganat. Amiatt, hogy teljes körű diagnózist kapjanak, meg kell ismételni a biopsziát.
Nem tudom, hogy ettől vagy a láztól lett e hirtelen forró a testem. Amikor már úgy gondolom, hogy mehetek haza, inkább még befelé megyek ebben az egész kórházi történetbe. Valahogy úgy érzem, hogy lassan ereszkedem lefelé egy kút mélyébe.
  
Mivel a lázamat kordában kell tartani, és nem akar elhagyni, ezért az infektológiáról érkezik a főorvos, hogy megvizsgáljon. Kiír egy antibiotikum kúrát, melyet infúzióban kapok meg.
A kezeim olyanok, mint akit agyoncsapkodtak egy bottal.

Este aztán egy telefonhívás kirángatott a mély és sötét kút mélyéből.
Ha csak telefonon keresztül is, de részt vehettem az esti zumba órán. Hallgathattam a zenéket. A zenék között pár szót is váltottunk a csajokkal. Az ágy tetején lépkedtem a koreográfiákat, lengettem a kezeimet. Az arcomon, pedig két oldalt patakokban folytak a könnyeim, mert annyira de annyira jó, hogy ilyen figyelmes barátaim vannak, hogy tudják, mikor vagyok a béka segge alatt, és mikor kell engem onnan kirángatni.

Mélységesen meghatott, és lelkileg felkavart, mert ebben a mai napban megjártam mélységeket és magasságokat.
Mélységeket, mert fogalmam sincs, hogy mikor fogok tudni kikeveredni a kórházi ágyból, és indulhatok haza, és a magasságokat, mert olyan sok jó szívű ember vesz körül.
Köszönöm szépen!

Videó egy kedvenc koreográfiával és a kedvenc zumba oktatómmal: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése