2016. január 12., kedd

2016. január 12. kedd

Délután fél 3. Az ultrahang időpontja. Kicsit előbb érkeztem, sok beteg, persze egy csomóan türelmetlenek. Vittem magammal könyvet, gondoltam majd tudok koncentrálni. Nem sikerült. Nem tudtam, hogyan üljek, illetve az elégedetlenkedő hangok körülöttem rohadtul türelmetlenné tettek. Már tőlem szokatlan módon egy : „..menjünk ki az utcára és sztrájkoljunk a jobb ellátásért …” kijelentést nem hagytam szó nélkül. Csak tessék kabátot venni mert nagyon hideg van kinn. És jó hangosan tessék skandálni hogy mindenki meghallja… Többen bólogattak, hogy na végre most befogja a főfőfő elégedetlenkedő. Csend is lett. Ellenben a lelkiismeretemnek nem tett jót, hogy így viselkedtem. Mi a franc van velem??? Megbuggyantam??? Lehet.
Sorra kerültem.
Az orvos nagyon alapos volt, sokáig nyomikolt a trutyis készülékkel. Ami aggodalomra adott okot, hogy minden mozdulata a májamnál ért véget… Kegyetlenül izgatta az agyamat, hogy valamit talált. Kérdezte mikor voltam utoljára ultrahangon, 2008. Minek menjek, ha nincs panaszom??
Kérdezte hogy milyen panasszal mentem a háziorvoshoz, hogy beutalt ultrahangra. Elmondtam neki, kérdezte volt e fogyás az elmúlt hetekben. Hogyne, már -5,5 kilónál tartottam. Tovább vizsgált. Kérdezte, hogy mikor kell visszamennem a háziorvoshoz. Mondtam neki, hogy telefonon kell jeleznem felé, hogy voltam, és nézzen rá a leletre a számítógépén. Meghagyta, hogy mindenképpen személyesen keressem fel és sürgősen. Majd utamra bocsájtottak, hogy kinn várjak amíg a leletet a kezembe nem kapom. Kétes érzések voltak bennem. Éreztem hogy baj van. De mégis mi. Miért nem mondott semmit sem az orvos. Ok, ő csak diagnosztizál…
Közben megkaptam a leletet. Laikusként csak annyi ért el az agyamig hogy a máj mindkét lebenyén több 8-35 mm góc található. Mi van???
Bőgtem mint egy szaros gyerek… én aki kemény vagyok mint a fagyott kutyaszar… megtörtem…. Először.
Lefotóztam a leletet és persze elküldtem sógornőmnek aki orvos, hogy segítsen már ezeken a sorokon kiigazodni, hogy mégis mi van…. Nagyon rossz érzésem volt.
Este hívott… végigmentünk sorról sorra. Voltak olyanok, amikkel nem érdemes foglalkozni, mondta. Hittem neki, hisz feltétel nélkül megbízok benne. Ami azonban őt is nyugtalanította a máj mindkét lebenyén található sok góc, illetve a májkapuban elhelyezkedő 4,5 cm lobulális szélű nyirokcsomó…..
Késő este, fekvés… alvás alig.
Lélekben készülök a következő napra amikor is megyek a háziorvoshoz….


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése