2016. január 23., szombat

2016. január 21. csütörtök

A mai napon délig dolgozom, mert valahogy otthon ülve megbolondulnék a gondolataimtól. Így legalább közösségben vagyok, társaságban, ahonnan csak pozitív dolgokat és gondolatokat kapok. Biztatnak a kollégák. Délben aztán marha nagy erőmbe kerül, hogy eszeveszett bőgés nélkül tudjak kivonulni a hivatalból. Elköszönök gyorsan mindenkitől, az usankámat jól a fejembe húzva. Nehezen megy, hogy ne buggyanjanak ki a könnyek.

Apu autóval vár a hivatal előtt, szó nélkül megyünk hazafelé. Otthon tusolás, vegyes érzelmekkel, összeszedtem magamat, és szülőkkel felvértezve indulunk el a Zala Megyei Kórház onkológiai szakrendelésére.

Ott várva már akkora feszültség van bennem, hogy remegek. A lábaim önkéntelenül mozognak, már attól kapok idegbajt, hogy nem tudok parancsolni magamnak.
Aztán szólítanak….
Mintha egy lassított felvétel következne. Az asszisztensek arca gondterhelt, látom rajtuk, hogy valami nagyon nem jó. Valami nagyon nem jó bennem, valami elromlott…
Doktor úr is gondterhelten néz rám, majd észreveszek a monitoron egy labor leletet, ahol a tumormarker CEA érték volt szembeötlő. Gondoltam, hogy ez csak az én leletem lehet, mert ha velem foglalkoznak, akkor miért más beteg lelete lenne nyitott állapotban?
A CEA érték 54,10. A referencia érték 0,00 – 4,00 között található. BUMMMMM. Mint akit leforráztak. Az orvos nem is néz rám, észrevette, hogy csak bámulok nagy kerek szemekkel a monitorra.
Vázolta hogy a mellkas CT azt mutatta ki, amit az utrahang lelet is mutatott, tehát a máj mindkét lebenyében számos 5-35 mm –es hypodens, mérsékelt kontrasztanyag halmozású pathológiás góc ábrázolódik. A májkapuban lobulált kontúrú 5 cm átmérőjű nyirokcsomó conglomeratum figyelhetző meg. És a többi és a többi.
Mintha egy filmet néznék, és nem velem történne mindez.
Az onkológus elmondta hogy a májon lévő tumorok nagy százalékban másodrendűek, így a primer – azaz elsőrendű – tumor keresése van folyamatban. Mivel emésztőszervi problémáim voltak, erre a területre szűkült a keresés.
Kérdeztem tőle, hogy a belgyógyászati vizsgálatok meggyorsítása nem indokolt e. Mondta, hogy a belgyógyász főorvos már kereste telefonon (külső segítséggel protekciót kerestem, hogy valahogy ne kelljen már március 17-ig várnom a vizsgálatokra) és várja a hívását, ha kész labor és CT lelettel rendelkezem már.

Telefon a két főorvos között. Másnap január 22-én, pénteken, a belgyógyászaton gyomortükrözésre nyertem azonnali időpontot.
Mivel csak mellkas CT lelettel rendelkeztem és az onkológus főorvos indokoltnak látta a hasi és kismedencei CT felvételt is, így arra is elláttak beutalóval. Csakhogy a zalaegerszegi kórház gépe feladta a szolgálatot, így Keszthelyre kell menni a felvételt elkészíttetni. Az előjegyzett időpont január 26. kedd.

Szép kis lista, micsoda gyors menet, igaz a háziorvos felkészített rá, hogy gyorsan fognak pörögni a vizsgálatok körülöttem. Igaza lett. Legalább nem kell heteket várnom.
Felkötöttük a kolompot hadd szóljon.

Munkahelyemet értesítettem, hogy a következő napokban nem tudok menni dolgozni, mert további vizsgálatokra van szükség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése